woensdag tot zondag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van elroy linde - WaarBenJij.nu woensdag tot zondag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van elroy linde - WaarBenJij.nu

woensdag tot zondag

Door: elroyincostarica

Blijf op de hoogte en volg elroy

30 Januari 2012 | Suriname, Paramaribo

woensdag weer geholpen in de zoo.
die omgezaagde boom opgeruimd en schildpadden verblijf weer bijgewerkt..

savonds hadden we afscheidsetentje van tom (onze huisgenoot) dus met ze 10 heerlijk gegeten. en toen nog met ilse anita josphine en tom naar het casino geweest. tegen half 1 weer thuis.

donderdag half dagje zoo en van alles ennog wat gedaan. smiddags met eric naar stad geweest om pakketje te halen en zouden daarna nog wat dingen doen. maar mijn keting vloog eraf. dus toen ik hem er weer op had waren mijn handen zwart dus maar terug gegaan. meteen ff na de fietsen maker geweest. om ketting te laten verkleinen en tangentje gevraagd om even standaard vast tezetten en te zorgen dat achter niet meer aan liep. nu doet hij het weer goed mijn fiets.

savonds was echt de laatste avond van tom dus met ze 4 spelletjes gedaan tot uur of 12.

vrijdag maar vrij genomen. want hele week veelste weinig geslapen. dus werd ook pas rond half 10 wakker. toen weer even rondje gerend en daarna begon het te reegenen en is het ook niet meer gestopt de hele dag. en regenen keihard dus niks meer gedaan terwijl ik met ilse nog ff de stad in zou gaan. tegen 4 tom uitgezwaaid. savonds al rond 9 naar bed gegaan.

want zaterdag ochtend om 2 uur ging de weeker al.kwart vor 3 zou taxi komen om ons weg tebrengen helaas is die niet komen opdagen en kwam rakesh (colega van de zoo ) ons om kwart over 3 halen. om naar zijn huis terijden en daar alle spullen in te laden. half 5 waren we eindelijk met ze 10 en alle spullen waren ingeladen. na een autorit van 2 uur kwamen we aan bij het brokopondo stuwmeer. helaas regende het al de hele tijd. ook de 2 uur durende boot tocht was dramitisch qua weer. dus geen foto's kunnen maken. eindelijk op het prive eiland aangekomen even heerlijk het warme water in gesprongen. en na e lunch weer vertrokken met de boot om op 3 onbewoonde eilandjes te stoppen om te vissen en te zwemmen. helaas ook alleen maar regen op 15 min na. dus even snel wat foto's gemaakt. rond 4 weer terug zeik nat dus nog maar even gezwommen. rond 5 klaarde het op dus toch weer de boot op om tevissen ze hadden namelijk nog niks gevangen. opeens werd het echt mega donker en kwam er een bui die pas echt hard was.en de boot ging zelfs bijna een keer onderste boven. savonds gebarbequed en samen met ilse eric en rakesh getroefd. toch bleken alle blanke willem ilse eric en ik best verbrand van dat kwartiertje zon. tegen 10 gaan slapen in een soort grote slaapzaal die bijna helemaal open is.

zondag ochtend rond 7 wakker. dus rustig gegeeten. en rond half 9 de visnetten binnen gehaald die we ook hadden op gehangen. daar zat best veel vis in. vooral piranhas maarook een algeneter die ik gewoon in mijn aqua heb zitten. daarna met ilse en willem op het eiland gebleven(rest gibng nog vissen) dus rondje door het bos gelopen. en daarna nog in mijn eentje langs de bosrand gelopen. nog stuk of 5 monky monkys gezien (doodshoofdaapjes) en een ijsvogel en verder wat reigers en wevers. tegen 1 waren de andere weer terug dus wat gegeten en boot in gepakt. (het was hele ochtend lekker weer) dus toen weer 2 uur terug gevaren. met 2 buitjes maar dat was niet zo erg. maar er was veel tegen wind dus golven waren vrij hoog. dus boot was zeiknat en wij ook. dus moesten beetje water er uit halen. soms leek het wel of de boot om zou slaan en het water er gewoon zo in liep.

daarna nog 2 uur moeten terug rijden en nog drankje gedaan bij rakesh en toen weer naar huis. rond 9 weer thuis en als eerst natte kleren gewassen en gedoucht

• 30 Januari 2012 - 07:25

Wendy:

Leuk verhaal weer Ellie! Alleen wat een regen steeds! Balen zeg. Het is toch de kleine droge periode nu... Hier ligt buiten een dun laagje sneeuw. xxx

• 30 Januari 2012 - 11:24

Anne En Johan:

lijkt mij leuk om allerlij eilandjes te bekijken en dan lekker te vissen aleen jammer van de regen maar het is weer een leuk verhaal noch veel plesier en tot het volgende verhaal grjohan

• 30 Januari 2012 - 18:56

Anita:

Hoi Elroy,
    Weer veel gedaan, wel jammer van al die regen. Gelukkig is het nog wel warm. Ik ga duimen dat het wat minder gaat regenen. Gr Anita