en weer veel gedaan - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van elroy linde - WaarBenJij.nu en weer veel gedaan - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van elroy linde - WaarBenJij.nu

en weer veel gedaan

Door: elroyincostarica

Blijf op de hoogte en volg elroy

26 Maart 2012 | Suriname, Paramaribo

woensdag avond bij lonneke gegeten samen met eric en ilse en gekletst

donderdag eerst samen met eric roofdieren afdeling gedaan. en rond 11 uur een boommiereneter vrij gelaten die binnen was gebracht. die zat namelijk bij iemand in de tuin. dus erg mooie fotos kunnen maken van een wilde boommiereneter :) de rest van de dag verblijven opgeknapt.en savonds lekker film gekeken en gerelaxed.

vrijdag weer eerst roofdieren afdeling gedaan. toen er opeens een mevrouw met een doos kwam ze had namelijk een gordeldier in haar tuin gevonden met verbouwen ofzo. dus diertje maar bij de capibara's gezet (ook al zal hij daar binnen kort wel uit komen.) verder weer at verblijven opgeknapt. kwart over 3 moesten we opeens van rakesh samen met raoul vlak achter de zoo een boommiereneter ophalen want had iemand voor gebeld. dus zijn met ze 3 op de fiets gesprongen. helaas bleek het de zelfde te zijn als gister hij was ongeveer 200 m van de zoo dus weer op de grond terug gevonden. dus diertje maar mee genomen en iemand gebeld die dit soort dierenopvangt. rond 7 uur met e 6 (eric ilse tomas maike lisa en ik) gaan eten bij melissa (restaurantje) voor ilse haar verjaardag. lonneke is ook nog die kant opgeweest en daarna nog met ze 7 bij lonneke drankje gedaan want die vliegt morgen weer naar nl.

zaterdag opgehaald door een collega en zijn zoontje van 12 om met ze 5 naar nickerie tegaan. 4 uurtjes rijden. onderweg groene leguaan, specht en capucijn aapjes gezien. in nickerie aangekomen gingen we naar een tante en oom van aniel (collega) waar we bij mochten slapen. vanaf daar naar bananen plantge geweest waar een ander oom van aniel werkt dus een rondleiding gehad en een doos bananen mee gekregen. toen nog rondje door de stad gereden en bij hindoestaanse tempel geweest waar een heel lief maar zielig hondje zat. dus maar even wat eten gegeven. (wat zou ik dat hondje graag geholpen hebben). toen nog drankje gedaan op terras.

terug bij het huis eerst bij de buurman (bananen man) wat gegeten en gekletst en toen bij zijn broer en buurman (waar we sliepen) weer eten gekregen.

zondagom 8 uur bij de boot afgesproken waar nog 2 toeristen stonden tewachten. dus met ze 7 gaan varen. bijna 3 uur door swamp gevaren. toen bij een dijkje gestopt waar de oceaan achter lag daar even gelopen en rode ibissen gezien. toen weer stukje gevaren toen kwamen echt bij bigipan (groot meer) waar midden op stuk of 3 huisen in het water stonden. bij eentje gestopt en wat gegeten. toen ben ik gaan zwemmen en ilse en eric gaan kayakken. het hele meer was maar 50 cm diep ofzo. daarna weer terug gevaren. stuk of 35 vogelsoorten wel gezien deze dag.
wat roofvogels, reigers, ijsvogel, rode ibis, specht en verder wat zee vogels en kleine vogeltjes. toen terug gegaan naar het huis om auto weer in tepakken en te vertrekken. alleen kregen we eerst nog eten van ze. soort 2 de lunch hahahah. kwart voor 7 weer in paramaribo. onder weg nog 2 kaimannen en capucijn apen gezien. savonds met ilse eric maike en lisa nog gekaart.

vandaag weer alles opgeruimd en gerent

• 27 Maart 2012 - 15:40

Anita:

Hoi Elroy, zeker weer veel gedaan.
    Er is niet veel regen meer he? Wendy heeft de foto's laten zien die op facebook staan. Mooie foto's weer hoor. Geniet nog maar even lekker. Gr Anita

• 29 Maart 2012 - 08:23

Anne En Johan:

zo weer super veel gedaan je moet de groeten hebben van de medewerkers van de buiktuin wij hebben inmidels onze jaarvergadering weer gehad ik heb je wel gemist veel plesier daar en de groetjes;johan