laatste bericht uit suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van elroy linde - WaarBenJij.nu laatste bericht uit suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van elroy linde - WaarBenJij.nu

laatste bericht uit suriname

Door: elroyincostarica

Blijf op de hoogte en volg elroy

09 April 2012 | Suriname, Paramaribo

zondag avond 1 april hadden maike en lisa nog een grap uitgehaald en mijn huis sleutel weg gehaald. en ik dacht dat eric het had gedaan want ik wist zeker voor dat ik eten ging halen dat ze nog in mijn deur zaten.

maandag weer gewerkt en met eric de roofdieren en slangen afdeling gedaan. en smiddags ben ik met een collega verder gegaan met de kapotte deuren van de servals want eric moest bij een vergadering wezen. savonds wat spelletjes gedaan.

dinsdag half 9 wakker eerst maar weer huis dingen gedaan en toen naar de stad gegaan want vrijdag t/m maandag is alles dicht door pasen. dus in mijn eentje heerlijk bijna 3 uur door het centrum geslenterd. smiddags met ilse naar een hele grote europese supermarkt gefietst. ( meeste dingen waren 2x zo duur als in nl) maar we wilde bbq dus moesten toch wat dingentjes hebben. rond 5 bbq aangestoken. nouja we hadden geen aanmaak blokjes dus lukte niet echt. gelukkig was er een surinaamse jongen van unu pikin die thuis wel aamaak blokjes had dus die heeft ze opgehaald voor ons. de hele avons heerlijk buiten gezeten met ilse eric maike lisa en 3 jongens van unu pikin ( 19, 20 en 30 jaar oud) en savonds kwamen tomas en zijn vriendin terug van een trip en zijn er ook nog bij komen zitten. tegen 12 toch echt maar gaan slapen.

woensdag weer gewerkt. eerst roofdieren en de blasman vijver gedaan (hele grote vogel) en na de pauze weer bamboe gekapt wat we 2,5 maand geleden hadden gedaan maar was alweer gegroeid dus nu ook maar een soort gif er bij gedaan. rond haf 3 zag ik opeens een slang voor mijn voeten weg schieten. dus ben gaan zoeken in dat bosje waar hij heen schoot. na een half uur zoeken had ik hem gevonden. dus wat foto's gemaakt en eric moest hem natuurlijk weer oppakken haha. savonds met eric lisa en maike wee gekaart.

donderdag ochtend eerst wat bara's opgehaald die iemand had gemaakt voor mijn om uit tedelen op het werk. eerst roofdieren afdeling gedaan en veel foto's gemaakt. voora; bij de ocelot die net een huiskat is :). in de puze dus lekker bara's gegeten. en daarna nog wat verblijven opgeknapt. om half 4 nog een biertje gedaan met eric en rakesh want de rest was iedereen al weg gegaan zonder mijn gedag te zeggen. zelfs de directeur was al weg terwijl die steeds had gezegt dat we de laatste dag wat zouden gaan drinken. van rakesh nog wel een bedankje gehad. savonds even gekaart.

en rond 11 met ilse maike en lisa een taxi gepakt naar havanna lounch (eric moest die dag erna werken dus ging niet mee) dus was gezellig met 3 meiden opstap :) tot 1 uur was er salsa en daarna gewoon alle soorten muziek. de 3 jongens van unu pikin waren ook nog gekomen en zijn ook gezellig bij ons gebleven. bijne hele avond gedanst. rond half 5 waren we weer thuis.

vrijdag was het heel slecht weer dus niks bijzonders gedaan helaas. savonds wel nog gekaart tot een uur of 12

zaterdag eerts uitgeslapen en daarna maar mijn fiets terug verkocht aan stiching unu pikin. verder beetje gekletst met huisgenoten en smiddags toch nog even buiten kunnen zitten en gebeacht balt. rond 7 uur met ze 5 een taxi gepakt naar het steakhuis en daar lekker gegeten. toen door gegaan naar zsa zsa zu. om ander half uur te bowlen. en heb 2 keer gewonnen :) 1 keer had ik zelfs 194 (dit had ik ook nog nooit gehaald) daarna flink wat potjes geair hockeyd. daar was ilse oppermachtig in dus ik moest het met een 2de plek doen :P rond half 1 nog even de disco in geweest daar, eerst de salsa zaal in want kan je lekker zitten en daarna de grote zaal in om nog even te dansen. kwart over 2 maar weg gegaan want iedereen was toch wel beetje moe. terug weg was de taxi flink verkeerd gereden. dus tegen 3 gaan slapen.

zondag rond 11 gaan rennen met lisa, want die wou weten welk rondje ik doe dat zij die ook kan gaan doen. het was wel wat ver voor haar dus hebben stkje gelopen. smiddags vrij lang gerummikubt met eric en lisa. en savonds lekker pizza gegeten want de oven doet he geween terwijl er tegen ons gezegt was dat hij al heel lang stuk is. savonds met ze 5 gekwartet twister gespeeld en daarna nog even gekaart en rond 12 maar weer gaan slapen.

vandaag als eerst maar mijn tas ingepakt en daarna alle foto's beetje uitgewisseld met huisgenoten. ik word rond kwart over 5 opgehaald met speciaal busje van het vliegveld en vlieg half 11 vanavond en ben morgen middag half1 nl tijd weer opschiphol als alles goed verloopt.

DUS IK ZEG TIJD OM WEER GEZELLIG DRANKJES TE DOEN OM BIJ TE KLETSEN MET IEDEREEN :)

  • 09 April 2012 - 14:55

    Wendy:

    Whoehoe Ellie! Geniet van je laatste uurtjes Suriname! Een hele goede reis en tot morgen! xxx

  • 09 April 2012 - 14:56

    Wendy:

    Vergeet het zonnetje niet mee te nemen deze kant op.

  • 09 April 2012 - 16:03

    Suzanne:

    Goeie reis alvast. Van de week bel ik wel een keer. En inderdaad neem het zonnetje mee. Dat is een goeie Wendy.


  • 09 April 2012 - 19:06

    Anne En Johan:

    dus noch even dan zien we je weer ik wens je een goede reis terug naar huis tot kijkgr;johan

  • 09 April 2012 - 21:16

    Ilse En Eric:

    Kunnen ze hierboven wel allemaal enthousiast doen...Maar wij moeten nu op de blaren zitten!! Waar vind je tegenwoordig nog iemand die dol op kaartspelletjes, een drankje op zijn tijd en nooit weg is van een Binnenlandse trip :(...

    Gaat je goed oude, geniet er weer van met vrienden en familie :).

    Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

elroy

Actief sinds 12 Feb. 2011
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 18169

Voorgaande reizen:

26 Mei 2013 - 20 Juni 2013

4 weken west usa

26 Oktober 2012 - 19 November 2012

Patagonie

11 Januari 2012 - 09 April 2012

suriname

08 Oktober 2011 - 28 November 2011

midden afrika naar oost afrika

18 Februari 2011 - 12 Maart 2011

2de reis

Landen bezocht: