1na laatste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van elroy linde - WaarBenJij.nu 1na laatste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van elroy linde - WaarBenJij.nu

1na laatste week

Door: elroyincostarica

Blijf op de hoogte en volg elroy

01 April 2012 | Suriname, Paramaribo

hallo

ja mensen over een week kom ik al weer terug naar nl.

dinsdag samen met eric weer de roofdieren en apen afdeling gedaan. smiddags nog een boom gesnoeid omdat er een verblijf was die geen zon meer kreeg. toen we daar mee bezig waren zag ik opeens dat er een kleine vogelspin op eric ze rug zat dus dat was wel lache. s'avonds met 4 huisgenoten spelletjes gedaan.

woensdag was eric jarig dus stond ik samen met ilse tewachten tot hij uit ze kamer kwam om een confettie kanon op hem tevuren. ook had ilse ballonnen op zijn fiets gebonden dus moest hij zo de straat over. en ilse had op zijn werk shirt met stift een surinaamse tekst gezet dat iedereen wat op zijn shirt moest schrijven en dat hij 27 was geworden. dat vonden de collega's erg raar maar wel leuk om te doen dus erg veel lol om gehad. eerst de roofdierenafdeling gedaan en in de pauze traktatie gehad van eric maar ook van de directeur want die was ook jarig. smiddags met een tussenschuif bezig geweest die stukl was gegaan bij de servals.

sávonds lekker patat gehaald en kwart over 7 met ilse eric tomas maike en lisa oppad gegaan om naar de partybus tegaan. (is een open bus met harde muziek en lichten die door de stad heen rijd dan). rond half 9 vertrokken met de bus hij was eigenlijk vol met blanke mensen en dan een paar surinaamse jongen die het geregeld hadden. dus beetje gedanst en gedronken op de bus. rond kwart over 9 bij het zwembad aangekomen waar we nog een poolparty hadden. dus daar nog een drankje gedaan en eric en ik hebben nog even gezwommen heerlijk afkoelen na het gezweet op de bus. rond 12 waren we weer thuis. dus was een geslaagde dag zo eric zijn verjaardag.

donderdag toch maar weer gaan werken met een lichte kater. eerst weer de roofdierenafdeling. toen de anaconda vijver verschoond en daarna weer verder met de schuif bij de servals.smiddags even az valencia gekeken. en wat eten afgehaald. savonds nog met maike en lisa filmpje gekeken op de laptop.

vrijdag had ik een dagje vrij genomen maar was om 8 uur al klaar wakker. dus maar weer een rondje gerend. na de lunch met ilse boodschappen gedaan en even over de boekenmarkt gelopen bij stichting unu pikin. tomas was er ook en die had net een autootje gekocht dus daar moesten we natuurlijk even in rijden. dus met tomas en ilse naar de zoo gereden om eric optezoeken. daar uurtje rond gelopen en toen we net weg waren belde eric op of we terug konden komen en een boomstekelvarken naar de dierenarts wilde brenegen. dus dat maar met ze 4 gedaan. savonds met ze 4 gemonopolyed. en toen kwamen lisa en maike ook dus met ze 6 nog gekaart totuur of 1.

zaterdag rond 10 met eric en tomas vertrokken naar lelydorp voor de vlindertuin. eerst daar een rondje gelopen door de tuin en door het museum. toen een rondleiding gekregen van een uur. hoe een eitje een vlinder word en dat 70 procent van de poppen naar europa en noord amerika geaxpoteerd word voor dierentuinen enzo. en ook nog bij de kwekerij geweest voorr landschildpadden en tapijtslangen die ook voor export zijn voor dierenwinkels in europa.

toen met ze 3 geluchend en nog een drankje op het terras gedaan. daarna ben ik met eric terug gegaan met de bus want tomas ging zijn vriendin van het vliegveld halen. bus terug kosten nog geen 40 euro cent en duurde 45 min. kwart voor 4 weer thuis en om 5 uur naar aniel gegaan(collega die mee was naar bigipan). om daar wat te eten en de foto's tegeven van vorig weekend. toen snel met de bus naar de stad gegaan voor earth hour. iets voor half 9 daar en gezellig een drankje gedaan en naar wat bandjes enzo gekeken. rond 10 uur nog even bij de waterkant gaan zitten met ilse eric maike en lisa. rond kwart voor 12 weer thus.

zondag rond 9 wakker maar helaas regende het dus maar een relaxed dagje van gemaakt. en veel spelletjes gedaan met eric maike en lisa. en zometeen maar even eten halen.

• 01 April 2012 - 21:40

Suzanne:

Wat gaan 3 maanden toch snel. Nog 1 week en dan is het alweer voorbij. Volgens mij ga je het echt flink missen. Maak nog wel ff foto's he van je kamer, dan weet ik tenminste waar ik in terrecht kom, als ik het wil weten haha. Veel plezier nog de laatste week en doe maar de groeten aan Eric en Ilse.

xXxXx Suzanne

• 02 April 2012 - 06:35

Wendy:

Hey Ellie,

Ik vind het niet zo erg dat je weer thuis komt hoor :) Geniet nog maar je laatste week! En tot snel! xxx

• 02 April 2012 - 06:59

Anne En Johan:

ja net wat er al gezegt is drie maanden zijn zo om maar je hebt er een unieke ervaring bij en veel vrienden ik zie je wel op de k;b.gr;johan

• 02 April 2012 - 16:26

Anita:

Bijna is het weer zover dat je naar huis komt! Ik ben er wel blij om hoor! Het is wel erg stil hier in huis ha ha. Geniet er nog maar van. En de groetjes daar. Gr Anita