zaterdag tot dinsdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van elroy linde - WaarBenJij.nu zaterdag tot dinsdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van elroy linde - WaarBenJij.nu

zaterdag tot dinsdag

Door: elroyincostarica

Blijf op de hoogte en volg elroy

24 Januari 2012 | Suriname, Paramaribo

zaterdag om 9 uur bij de waterkant met 7 huisgenoten en willem voor een boottocht door de surinamerrivier.
het was erg bewolkt maar droog. eerst op het oude duitse schip gestaan wat boven water uitsteekt. (staat als het goed is op een van de eerste foto's op facebook) dus dat was wel vet. daarna uitgestapt bij nieuw amsterdam waar wat overblijfsels van vroeger stan zoals kanonnen enzo. ook best vel vogels daar gezien. toen we weer de boot op gingen begon ht keihard teregenen dus bij frederiksdorp maar in het restaurant gaan zitten voor een drankje en lunch. uiteindelijk werd het na ander half uur ofzo weer droog dus door frederiksdorp gelopen waar we een groep gieren hebben gezien. daarna nog uit gestapt bij plantage margaretha. waar nog een capibara liep die geaaid wilde worden( grootste knaagdier ter wereld) was soort huisdier van iemand daar. en daarna nog gestopt bij platage rust en werk. op de terug weg nog 2 jonge rode ibissen gezien die helaas nog niet rood waren.

half 5 waren we weer bij de waterkant waar we nog 1 biertje zouden doen. dat zijn er ietsje meer geworden en waren rond half 1 pas weer thuis.

zondag rond half 10 wakker geworden met toch wel en kleine kater. dus beetje gecomputerd en rustig aangedaandaarna nog ff met ilse samen naar centrumgefiets voor de bus tijden voor maandag.
en wat spelletjes gedaan. eind van de dag toch ook nog even maar een rondje gerend om toch nog iets gedaan te hebben haha.

savonds nog wat spelletjes gedaan.

maandag: kwart over 7 vertrokken met ilse en tom. was spits tijd dus duurde vrij lang voor we in het centrum waren. daar met veel meoite de jumbo bus gevonden ( omgebouwde vrachtwagen). we waren net vee vervoer haha. om 9 uur vertrokken in plaats van half 9. toen 2 uur in de jumbo bus gezeten toen waren we bij brownsweg. en volgens het boekje kon je daar ranger bellen die je op kwam halen. helaas had niemand nummer maar was ook telopen volgens de gids 7 km ongeveer 1,5 uur. helaas was het 15 km vooral berg op. gelukkig konden we stukje met iemand mee liften. dus hoefde we nog maar 7,5 km ofzo. toch nog zeker 2 uur overgedaan en flink gezweet ook. boven aangekomen was het al 1 uur dus broodje gegeten. toen de assisentbeheerder naar ons toe kwam. die snapte niet dat wij lopend waren komen haha. dus wij entree betaald en truck terug betaald waarhij 150 srd voor vroeg terwijl dat heen en weer is dus uiteindelijk 75 betaald. was al half 2 en moesten 3 uur al weer bij de truck zijn anders reed er niks meer terug naar paramaribo dus wij flink balen. dus konden we wel naar 1 waterval. was 45 min lopen toen we daar aan kwamen was er een nl jong stelletje met gids en hun huisbeheerder. die zeide dat we met hun terug konden rijden rond half6. dus dat was wel intressant. toen zijn hun met ilse en tom door gelopen naar de volgende waterval en ben ik bijna rennend terug gegaan om ons 75 srd terug te halen dat was geen probleem. toen weer het bos in om hun te achterhalen want was nog ruim half uur naar volgende waterval. dus bij elkaar ruim zou dat voor mijn ander half uur zijn. gelukkig heb ik het in 3 kwartier gedaan. (wel raar om zolang alleen in het oerwoud telopen.) bij de 2de waterval begon het mega hard teregennen. dus half uurtje gewacht en toen werd het weer droog dus konden we toch nog foto's maken. op de terug weg 3 verschillende mooie gifkikkertjes gezien en een groepje rode brulapen zelfs een met jong (bedankt voor de gids want die zouden wij nooit gezien hebben) rond half 6 weer de berg afgereden met ze 7 in een 4x4 jeep. en in brownsweg nog wat gegeten. iets na half 9 bij het huis aan gekomen van die andere mensen waar we nog zijn uitgenodigt voor een drankje dus dat hebben we maar niet afgeslagen haha. na elf weer thuis en iets na 12 gaan slapen.

dinsdag weer samen met eric naar de zoo geweest. heerlijk dagje gehad gewoon beesten gevoerd en schoongemaakt en wat extra dingen gedaan. zoals geholpen met een flinke boom omzagen. nu maar ff douche en weer eten. :)

• 24 Januari 2012 - 20:07

Wendy:

Jeej wat een leuk verhaal weer! Fanatiek hoor met je rennen. Jullie hebben hwt maar druk he? Je doet wel echt veel leuke dingen. Xxx

• 24 Januari 2012 - 21:33

Anne En Johan:

zo al met al maak je toch weer wat mee ik denk dat je je wel een beetje verloren voelt als je zo alleen in het oerwoud loopt ook dat is denk een hele belevenis hou je taai en ik kijk uit naar je vplgend schrijven gr.johan

• 25 Januari 2012 - 09:47

Anita:

Hoi, lang verhaal leuk hoor. Alleen wel een beetje eng zo alleen in het oerwoud! Mooie foto's staan er op facebook. Tot de volgende keer maar weer. Succes met rennen. Wendy gaat echt als een speer ha ha. Gr Anita