2 daagjes vrij - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van elroy linde - WaarBenJij.nu 2 daagjes vrij - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van elroy linde - WaarBenJij.nu

2 daagjes vrij

Door: elroyincostarica

Blijf op de hoogte en volg elroy

20 Januari 2012 | Suriname, Paramaribo

donderdag was ik om 8 uure al wakker terwijl ik kon uitslapen. dus maar even gaan computeren. om 9 uur ben ik gaan hardlopen. ik had een rondje ingedachten maar wist niet hoever het was. het bleek 25 min te zijn maar was ook zat heb nog nooit zo gezweet denk ik (terwijl ik in nl rustig ander half uur of meer ren) na het douche op de fiets gestapt om wat spullen tekopen. zoals laarzen voor de zoo, hangmat voor als ik het binnenland in ga en ff wat boodschappen. het was helaas wat moeilijk dan verwacht. gelukkig uiteindelijk wel voor 10 euro dunlop laarzen kunnen vinden maar helaas geen hangmat. smiddags gerelaxed en vast wat fotos op internet gezet wat met dit internet vrij lang duurt. savonds heerlijke roti gegeten die was gemaakt door de vrouw van een collega. daarna met een groepje naar het casino geweest. en wat al verteld werd was waar. werd door 2 hele mooie dames ontvangen en kregen meteen een drankje en de hele avond kun je chips en nootjes pakken en kwamen ze met vanalles langs en ook drinken kon je de hele tijd gewoon gratis vragen. na en half uurtje hadden ik en ilse een automaat gevonden waar we 10 srd (2,50 euro) indeden en je met 0,05srd per keer kon spelen. dus we hebben ruim ander half uur daar op gezeten en hadden toen nog 6 srd dus waren ongeveer 1 euro kwijt en hadden teveel gegeten en gedronken hahah. en was echt super gezellig dus gaan we zeker nog een keer doen. als je had gewild kon je ook best met grotere bedragen spelen maar dit vonden wij wel leuk uitje zo haha.

half 1 waren we weer thuis.

vrijdag werd ik half 10 wakker en tien uur was er feest bij de stichting waar ik in huis zit. dus daar maar even langs geweest ( ilse moest hier ook filmen dus dat was wel grappig) omdat de organistaie 5 jaar bestaat en ze nu fiets verkoop officieel hebben geopend (waar mijn fiets dus ook al vandaan komt)

was best gezellig eerst wat toespraken en toen wat te eten en te drinken met een band en wat knalvuurwerk (echt harde matten)

half 1 begon het heel hard teregen dus maar met tom anita en an een biertje gedronken (huisgenoten)

om 2 uur was het weer droog. dus even op de fiets gestapt naar het cenrum om langs reisorganisatie tegaan voor al me zus met er vriend komen en we wat georganisserde tours willen doen.

want is goedkoper om via via dingen teregelen maar er gaat dan ook heel vaak dingen niet door en dat red je niet als je er maar 2 weken zit hier. dusvandaa.

• 20 Januari 2012 - 18:22

Suzanne:

Je vermaakt je prima in ieder geval. Moet je maar ff laten weten als je in Nederland weer bent wat je allemaal hebt gedaan, misschien dat ik dat ook een beetje in 3 weken kan proppen.

Groetjes

• 20 Januari 2012 - 18:53

Wendy:

Er wordt daar wat af gefeest en gegeten en gedronken he? Leuk hoor! En helemaal goed dat je even langs de reisorganisatie bent geweest. Ik ga morgen even bekijken welke tours ik zeker wil doen en dan mail ik ze door! Ah dus ik kan gewoon een fiets huren bij het huis? Handig. Enne ik wil ook een avondje naar het casino! Ik denk alleen dat ik teveel wil haha.
    xxxx

• 21 Januari 2012 - 08:58

Anne En Johan:

ik hoor het alweer jij vemaakt je daar operbest en over zo'n hangmat misschien hebben ze daar ook wel een marktplaats op de p.c. dat je er op die manier aan een hangmat kan komen dus maar even verder zoeken sukses ermee gr johan

• 21 Januari 2012 - 15:17

Ismay:

Heee Elroy!

Wat een leuk verhaal weer!! :D
    Erg leuk om op deze manier op de hoogte te blijven! Vermaak je je ook nog een beetje in de zoo?

Have fun nog!
    Dikke kus uit Amersfoort!