dag 5 en 6 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van elroy linde - WaarBenJij.nu dag 5 en 6 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van elroy linde - WaarBenJij.nu

dag 5 en 6

Door: elroyincostarica

Blijf op de hoogte en volg elroy

16 Januari 2012 | Suriname, Paramaribo

zondag ochtend half 9 opgestaan. en half 10 vertrokken naar weg aan zee (is een wijk aan de oceaan). waar ook een hindoestaans gebeuren is met hele grote beelden en waar je dan kan bidden en bedanken en is voor overleden mensen ofzo (ik ben daar niet zo in thuis hahaha) maar was wel mooi om tezien. daarna zijn we nog stuk door gefietst en een beetje langs de waterkant gelopen en gezeten. (was geen strand ofzo) en eric is daar nog tot ze knie in de drek terecht gekomen. best weer wat vogles enzo gezien. en toen weer ruim een uur terug gefietst. (alles ligt toch wel stukje uitelkaar)

rond 2 uur waren we weer thuis. en hebben we even boodschappen gedaan. daarna met ze 3 surinaams monopoly gedaan (is alleen met andere straat namen)en ik heb natuurlijk glansrijk gewonnen hahahaha

daarna met ze 4 gegeten. (samen met een huisgenoot tom uit belgie)

en savonds met ze 4 gepokerd. ilse had het nog nooit gedaan dus die kent nu weer een nieuw spel.

maandag:
om 7 uur ging de wekker omdat ik vandaag voor het eerst mee ging met eric naar de zoo.

iets voor 8 vertrokken. onderweg nog gestopt voor 2 papegaaien die in de boom zaten.

kwart over 8 kwamen we aan in de zoo (8 uur hoor je er te zijn) dus dat vond ik erg vervelend. maar er was pas 1 iemand. en de gene die de sleutel heeft was er nog niet eens dus konden nog niks doen. die kwam pas rond half 9.

toen met eric een rondje gegaan en heeft hij verteld wat er per afdeling zoal gebeurd. om half 10 kwam er nog een verzorgen pas aan. ach maakt niks uit ander half uur telaat. half 11 waren we klaar met de ronde en wilde we wat extra klusen gaan doen. maar toen bleek dat de dierverzorger van de zoogdieren er nog niet was en dus waarschijnlijk ook niet meer kwam moesten wij die afdeling doen. dus tot 1 uur druk bezig geweest met de capibaras pauwen otters en de slingerapen enzo. helaas waren alle bezems enzo verrot en schoon maken kennen ze hier ook niet was te ranzig voor woorden (terwijl in artis mensen wel eens vonden dat ik niet netjes genoeg was haha. om 1 uur gingen we eten. toen vroeg een man of we bij hem kwamen zitten want hij had roti van ze vrouw mee gekregen. dus met hem en willem (die nl man) en eric roti gegeten want hij wou het niet delen met de surinamers want die geven nooit wat terug zegt hij ( dit was ook die man die mijn van het vliegveld had gehaald) dus echt een hele aardige man die ook echt hard werkt. na het eten zouden we hun 2 helpen want hij is van de bouw en willem is met een nieuw verblijf bezig. maar de roofdierverzorger is blijkbaar ook naar huis gegaan zonder wat tedoen dus moest eric opeens nog een hele afdeling doen. en ben ik met een jonge van 16 die daar vast werkt op eigen afdeling bamboe haken om een schutting te maken bij de gieren. dus van half 3 tot half 4 flink geweet en echt hard gewerkt. (ze werken tot half 4) toen ben ik eric weer opgaan zoeken die nog bezig was. kwart over 4 was eric klaar en zijn we even bij een luiaar gaan kijken die smiddags binnen was gekomen en die we aan de rand van het park hadden vrij gelaten. hij zat mooi in de boom dus super fotos van gemaakt. tegen 5 waren we weer thuis. dus even met ilse verhlen uitgewisseld hoe haar stage dag was. nu is het half 7 dus even douche en dan zo maar weer eten

• 16 Januari 2012 - 22:56

Ineke:

Als ik zo al je verhalen hoor heb je het goed naar je zin daar. Af en toe nog even hard werken maar dat is goed voor je. Groetjes en veel plezier.
    Ineke en Cor

• 17 Januari 2012 - 07:24

Wendy:

Leuk verhaal weer! Maar dat wordt nog hard werken in de dierentuin. Ze kunnen je daar goed gebruiken. Veel plezier! xxx

• 17 Januari 2012 - 09:22

Anne En Johan:

ja het werk he daar zal je aan moeten wennen dat gaat anders dan bij ons en de mentalietijd is natuurlijk ook anders .je hoeft je in ieder geval niet te vervelen ;gr;johan

• 17 Januari 2012 - 15:21

Anita:

Hoi Elroy, lang verhaal leuk hoor! Ze zullen wel blij zijn in die direntuin als je komt. Het is wel een verschil met onze dierentuinen als ik het zo hoor. Was de roti lekker, vast wel. Die man (Willem)uit Artis woont hij nu voor altijd in Suriname? Groetjes van Anita

• 19 Januari 2012 - 16:18

Renate:

Gaat lekker daar in die dierentuin! Is dierverzorger daar geen populair beroep. Als ik dat hier probeer, door te laat te komen en eerder weg te gaan, word ik binnen de kortste keren vervangen door een andere dierverzorger.