dag 3 en 4 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van elroy linde - WaarBenJij.nu dag 3 en 4 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van elroy linde - WaarBenJij.nu

dag 3 en 4

Door: elroyincostarica

Blijf op de hoogte en volg elroy

14 Januari 2012 | Suriname, Paramaribo

eey allemaal

vriijdag ochtend heb ik eerst mijn fiets gekocht een mooie gazelle met een rekje voor op dus dat is wel handig :)

daarna ben ik met ilse naar de zoo gegaan om een rondje te lopen en eric gedag tezeggen en heb meteen mijn beetje voorgesteld aan sommige mensen.

ook werk er een man willem uit nl die hiervoor 42 jaar in artis heeft gewerkt die had ik wel al eens gezien in artis dus dat was wel grappig.

de dierentuin zag er mooi uit en de dieren zagen er ook goed uit maar de verblijven zijn wel klein en slecht.

smiddags even thuis gegeten en toen heb ik met ilse uurtje gefietst naar een plek waar een soort zandpad was en wat wel mooie natuur om heen was. dus hebben we daar nog uurtje gelopen. veel vlinders gezien wat vogels en hagedissen en een vrij grote teju.

toen weer terug gefietst en savonds hadden we een verjaardag van een klein meisje die ilse had leren kennen. dus vond het wel moeilijk om mee tegaan. maar was hartstikke gezellig en ze waren echt gastvrij en daar hebben we heerlijke roti gegeten en wat b iertjes gedronken. toen we daar zaten is de denguewaggie 2 keer langs geweest. er heerst namelijk dengeu (dus erg veel muggen) die auto spuit een hele hoop gas in de lucht om de muggen te dode.

rond 11 uur ben ik gaan slapen.

zaterdag om 8 uur ontbeten met ze 3 want we gingen naar peperpot.(oude plantage)

na half uurtje fietsen kwamen we bij die mega hoge brug van de foto die op facebook staat. dus daar zijn we overheen gefietst. (ik twijfel nog steeds of dat wel mocht hasha) MAAR WEL MOOIE FOTO VAN GEAMMKT DUS WAS ECHT SUPER VET. TOEN MOESTEN we nog half uurtje fietsen. door meer een dorpje wat veel rustigere en mooier is dan paramaribo. en daar al wat vogles gezien. toen mochten we voor 3 euro de plantage op. het is tegenwoordig meer gewoon oerwoud.

daar hebben we toch wel 2 uur rondgelopen. en heel veel vlinders en hagedissen gezien. en ook wat vogels. daarna zijn we nog wat verder gefietst en nog best wel wat vogeltjes gezien. daarna weer terug gefietst naar het water om terug tegaan met de boot naar paramaribo. dt was wel erg leuk ook.

m 4 uur waren we weer bij ons huis en hebben daar biertje gedaan.

ga nu ff douche en eten. om daarna nog biertje tedoen en wat spelletjes met ze 4. waarschijnlijk doet een huisgenoot ook ff mee:)

  • 14 Januari 2012 - 20:31

    Anita:

    Veel gedaan vandaag. En het is ook lekker warm. 29 graden.Toevallig van die man van Artis. Ik ga weer wachten op het volgende bericht. Groetjes Anita

  • 14 Januari 2012 - 21:19

    Jesper:

    Klinkt goed daar! Volgens mij hou je het nog wel een tijdje uit daar!! Wat me wel opvalt is dat het woord 'bier' vrij vaak voorkomt!

  • 14 Januari 2012 - 22:58

    Wendy:

    Woehoe super weer Ellie! Je vermaakt je echt goed he? Mooi hoor. Leuk om je verhaaltjes steeds te lezen! Nog 3weekjes en dan kom ik ook. Heb er echt zin in. Door al jouw verhalen krijg ik alleen maar meer zin om er ook snel heen te gaan. Nou ik wacht weer in spanning af op het volgende verhaal. xxx

  • 15 Januari 2012 - 10:42

    Pascual Westerholt:

    Heee Ellie!

    Super leuk om je weer te kunnen kunnen volgen via deze weg! Lekker blijven schrijven dus!! ;) Ben weer erg benieuwd wat je allemaal gaat beleven!! :)

    Doe Ilse en Eric de groeten en geniet heerlijk van die heerlijke dorstlessertjes! ;)

    Greetzzz!

  • 15 Januari 2012 - 21:09

    Anne En Johan:

    ik hoor het alweer het gaat je goed af daar en zo zie je maar weer wat je allemaal kan tegen komen op je weg ik kijk uit naar je volgend schrijven gr;johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

elroy

Actief sinds 12 Feb. 2011
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 18180

Voorgaande reizen:

26 Mei 2013 - 20 Juni 2013

4 weken west usa

26 Oktober 2012 - 19 November 2012

Patagonie

11 Januari 2012 - 09 April 2012

suriname

08 Oktober 2011 - 28 November 2011

midden afrika naar oost afrika

18 Februari 2011 - 12 Maart 2011

2de reis

Landen bezocht: