week 2 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van elroy linde - WaarBenJij.nu week 2 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van elroy linde - WaarBenJij.nu

week 2

Blijf op de hoogte en volg elroy

09 November 2012 | Argentinië, Buenos Aires

hallo mensen
bij deze een 2 de poging want blijkbaar is het vanmiddag niet gelukt.

savonds na de pingiuns gingen we bqqen en heb ik echt de lekkerste biefstuk ooitr gegeten.

donderdag zijn we door gevlogen naar vuurland (urshuaia ofzoiets)
met 4 andere mocht ik eerste klas zitten dus dat was relaxed ook al was het maar 2,5 uur. daar aangkomen was het een stuk kouder en meer wind dan gewend maar ook bergen met sneeuw erop. dus totaal ander plaatje.

vrijdag zijn we met ze alle gevaren op het beagle kanaal. wel 40 zeeuleeuwen gezien en zeker 6 verschillende watervogels. ook zijn we langfs de bekende vuurtoren gevaren van vuurland. dus die op alle kaarten staat.

zaterdag met ze 8 naar het nationaalpark gegaan op eigen houtje (de rest ging met een tour) daar heerlijk gewandeld tussen de bergen bos en het water. super veel foto´s gemaakt want landschap was echt uniek. ook best wat vogels gezien en zelfs een hele grote specht. uiteindelijk wel een km of 15 gelopen.

zondag was een lange reisdag van ruim 12 uur. ook de grensovergang naar chili duurde vrij lang maar gelukkig zonder problemen. aan het eind van de middag nog met een boot het kanal over moeten varen, een soort pont maar dan waar 12 vrachtwagens oppassen.

maandag was weer een lange reisdag maar nu met een prive busje dus konden wat vaken stoppen voor mooie foto´s en dieren. zoals ibissen guanaco´s flamingo´s. savonds aangekomen bij torres del paine (een mooi gbergte)

dinsdag was het helaas te regenachtig en te bewolkt om de berg te beklimmen, dus zijn we maar een andere route gaan lopen. dat was weer super mooi en toch totaal anders dan een paar dagen geleden. best wat condors gezien en wat andere vogels. tegen middag uur ging de grootste groep terug (want was nog wel ruim 2uur lopen) maar ik boudewijn linda en ik zijn nog door gegaan om een andere mooie berg op te klimmen.

woensdag waaide het echt mega hard, maar mochten toch de berg op klimmen die ruim 5 uur zou duren.

al snel liep ik met 4 andere mensen voorop. eerst ander half uur stijl omhoog over grind pad. toen uur door het bos soms omhoog en soms rechtstuk. daarna kwam het zwaarste deel nog bijna een uur over de stenen heen klouteren. dus we waren in 3,5 uur boven. (rest had er wel ruim 5 uur voor nodig) ook deze route was geweldig, maar boven op was wel het toppunt. een uitzicht over een super mooi meer met de 3 berg punten (de torres del paine) er achter en sneeuw eromheen. na een uurtje weer na beneden gelopen. dit was bij elkaar 24 km. het duurde vrij lang voor dat de rest benedene was en sommige waren o0ok echt helemaal kapot.

vandaag weer een reis dag. maar na een uurtje zag ik opeen 3 condors op de grond zitten dus zzijn meteen gestopt voor foto´s dat was echt een mega mooi moment. nog geen 10 min later liep er oppeens een jong vosje over de weg die totaal niet bang was en langs de kant van de weg gewoon ging rollen dus iedeaal voor de foto´s. toen de grens weer over naar argentinie en nog keer gestopt voor wat flamingo´s .

nou da was het wel weer, tot snel

elroy

• 09 November 2012 - 08:48

Wendy:

Zo te lezen vermaak je je nog prima! Mooi hoor. En je maakt mij erg nieuwsgierig naar de foto's. Heel veel plezier nog! xxx

• 09 November 2012 - 12:25

Ineke Robbé:

Lijkt me een geweldige reis. Leuk verslag. Ben benieuwd naar de foto's. Geniet er maar van.
    Groetjes, Ineke en Cor